Cum se pune chestiunea nemuririi la geți?
Mai intai trebuie sa ne intrebam daca Herodot mai spune și despre alții ca impartașeau aceasta credința in nemurierea sufletului!
Daca Cezar o consemneaza la gali, mai este nevoie și de alte confirmari. Caesar era destul de inteligent ca sa-și faca reclama și prin acest detaliu: galii luptau ca niște zmei, pentru ca disprețuiau viața! Mai avem și alte izvoare? La geți, la daci, avem!
Mai conteaza apoi și distanța in timp dintre Herodot și Caesar! Credeau in nemurirea sufletului și galii sau germanii de pe vremea lui Herodot?
Și cat era de autentica aceasta credința? Se traducea prin fapte și ritualuri ca la geți?
Cum se pune chestiunea nemuririi la geți?
Credința in nemurirea sufletului tradeaza și importanța excepționala acordata sufletului, factorului spiritual in viața omului și in societatea respectiva!
Daca Herodot ii singulariza pe geți prin aceasta virtute excepționala, sa nu ne grabim noi sa-l corectam pe Herodot, numai așa, din obișnuința de a scadea din meritele și drepturile noastre de romani, de urmași ai geto-dacilor!
Sa nu uitam ca-n VT nu prea apare credința in nemurirea sufletului – vezi povestea lui IOV, a felului cum este rasplatit de un dumnezeu lipsit de spiritualitate!… Este clar ca la geți credința in nemurire era mai veche, ajunsese la mare notorietate pe vremea lui Herodot, iar acesta o consemneaza ca pe o particularitate. Cat era de veche?
Repet intrebarea: mai spune Herodot și despre alte popoare antice ca credeau in nemurirea sufletului?
Sursa: ioncoja.ro
Donează pentru Glasul.info!
În conturile de la Banca Transilvania:
RO14BTRLRONCRT0356966001 (lei) | RO61BTRLEURCRT0356966001 (euro) Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApppentru a primi postările noastre și acolo.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram
Glasul.info, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri
O istorie generală a unei țări, a unei provincii sau a unei regiuni are obligația să recompună prezentul oamenilor care au trăit în trecut în funcție de rolul jucat de fiecare entitate, grupare, etnie, confesiune componentă.Dar, ca toate celelalte istorii, nici aceasta nu poate răspunde tuturor problemelor spinoase ale trecutului și prezentului Transilvaniei. Totuși, încearcă să explice, din perspectiva întregii
Silvestru Moldovan face parte din acele generatii de romani ardeleni care stiau totul: vorbeau, citeau si scriau in romana, maghiara si germana, ceea ce le-a creat libertatea de a se misca in orice regiune a Principatului, de a sta de vorba cu oricine in limba aceluia si de a cunoaste cel putin trei culturi. Asemenea intelectuali au rasarit din pamantul
Aceasta carte face parte din colectia Infoteca a editurii Scripta si reprezinta o reeditare dupa un secol a unui instrument lexicografic de baza pentru cultura romaneasca. Practic, este o imensa arhiva ordonata, care ofera informatie de prim interes in compartimente definitorii ale Transilvaniei istorice: populatie, asezaminte de cult, denumirea localitatilor in expresie romaneasca, maghiara si germana.
Romania 1989 - de la revolta populara la lovitura de Stat - Corvin Lupu
Oranki amintiri din captivitate, ParinteleDimitrie Bejan
Tratatul cu Ucraina. Istoria unei tradari nationale - Tiberiu Tudor
Mihai Eminescu despre Unitatea Romanilor - Gica Manole
Scantei de peste veacuri - Dumitru Almas
Drepturi de autor! Informaţiile publicate de glasul.info pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Site-ul Glasul.info nu răspunde pentru opiniile comentatorilor, responsabilitatea formulării din comentarii revine integral autorului comentariului. Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile cu tentă rasistă, xenofobă,care incită la ură, sau la violență.