Începând cu Sabin Gherman, Lucian Mândruță, plus întreaga pleiadă de maghiarofili cu normă întreagă din așa zisa noastră presă “românească”, cu mic cu mare au început o isterie mediatică cu privire la niște așa zise cruci maghiare rupte prin Cimitirul de la Valea Uzului.
“Dovada! Iata Dovada, strigă unii arătând asa-zisele cruci (fotografiate cu atâta nesaț)”rupte” de români. Păi dovada este în celelalte două fotografii în care se observă cu usurință cum arată de fapt crucile soldaților maghiari: sunt 600 si sunt toate la fel. Vi se pare că seamănă cu surcelele legate cu steagul Ungariei asupra cărora se năpustesc doi maghiari să le fotografieze din toate părțile, pentru a arăta mai apoi intregii lumi, ”dovada”?”, a scris pe facebook președintele Asociației Calea Neamului, Mihai Tîrnoveanu
Despre ce era de fapt vorba? Profanarea crucilor eroilor români de fapt nu se limitase și se încheiase doar cu acoperirea lor cu saci negri de gunoi, ci după îndepărtarea acestor saci menajeri batjocura a continuat, extremiștii maghiari punând în batjocură lîngă crucile eroilor români niște cruci improvizate din nuiele și legate cu tricolorul maghiar.
La nivel simbolic, unul batjocoritor desigur, profanatorii maghiari au vrut probabil să insinueze așa cum o tot țineau langa cu marota lor, că autoritățile române ar fi pus crucile peste mormintele unor soldați maghiari, lucru total fals. Dacă lucrurile ar fi stat așa, și-ar mai fi permis să dea curs acestei blasfemii?
După ce au reușit să aibă acces în cimitirul de la Valea Uzului, românii au observat aceste obiecte “în plus” puse în batjocură lângă crucile românești, dar le-au luat frumos și le-au așezat una câte una rezemate de crucile maghiare.
În schimb doi maghiari, au luat două dintre cele două cruci improvizate în batjocură și puse la crucile românești pentru o campanie foto strict pentru a oferi material de propagandă mincinoasă.
Asta ne aduce aminte de diversiunea din martie ’90 de la Târgu Mureș. La fel de parșivi și de manipulatori au fost și atunci. Ei sunt agresorii, și tot ei pozează în victime.
Crucile maghiare nu doar că nu au fost rupte sau batjocorite așa cum s-a întâmplat la Valea Uzului în repetate rânduri cu cele românești, ci ba chiar li s-au pus lumânări, flori și chiar pomeni fix așa cum se pun ritualic și la cele ale eroilor români, lucru despre care am scris aici.