Tristetea realitatii: de la anul 1812 incoace, in arealul romanesc „Pana la Dumnezeu te mananca rusii”

Preliminariu. Bate vantul socialist pe valea Narnovei (afluent de stanga al Prutului) si arunca prin stufaris nominative gen “Maldova = Teara Maldovei / Basarabia“. Natura denota insa o cu totul alta veridicitate si, cand privesti in jur, descoperi inadvertenta dimensiunilor invocate de mandra “capitala” a Chisinaului – nu prea coincid acestea cu cele ale Patriei.

Un glas autoritar insista, totusi, in confuz: ce mai aluzii deserte la frontiere inexistente: iata “radnaia nasa (scumpa noastra) Moldavia“, aici, in harbuzaria de pe Osoi (toponimic local din sat Vanatori, Nisporeni). Ca-i in rapa sau distrusa, nu conteaza.

Tristetea realitatii: de la anul 1812 incoace, in arealul romanesc „Pana la Dumnezeu te mananca rusii”

Apoi, cu multa sarguinta isi coloreaza „alesii” lasitatea, aruncand colb in ochi sub masca renovarii fictivei inventii pro-ruse (frantura din jumatatea cucerita a frumoasei Tari de odinioara a Moldovei). Crestinul de buna credinta isi face cruce, pe nevrute, iar la auzul sclipirilor ingenioase vizavi de  “globul Moldovei“, “cel de-al doilea stat romanesc” sau Basarabia – „din lunca vanatorenilor”, incepe inca a spune rugaciuni.

Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApp pentru a primi postările noastre și acolo.


apiland.ro

Consemnari. Traditia istorica documenteaza statalitatea moldava incepand cu a.1359. Dat fiind ca lumea spirituala si materiala reprezinta in unicat creatia Universului, rezulta ca orice abatere de la asezarea divina a lucrurilor etaleaza caderea in pacatul cel mare al satanei.

Aceasta afirmatie generala e valabila in eternitate si nu depinde de conditiile atmosferice, de salbaticia umana sau impedimente nascocite. Putem rezuma, in context: cata vreme Principatul Moldova persista in configuratia politica a umanitatii, fie si incadrat ca parte constituanta a Romaniei, nimeni si nimic nu este in drept sa-i blasfemeze numele.

Dar ce se poate spune despre butaforiile cu deosebite pretentii statale, ce depasesc la numar ciupercile aparute dupa ploaie pe dealul Buiucanilor? Executorii rebeliunilor sustin cu ostentatie ca apara „statalitatea maldavineaski”. Interesant, de cine?

Din unghiul stabilit de vedere, sa nu uitam ca Rusia a stiut intotdeauna sa aplice o forta suficient de mare pentru a se impune sau suficient de mica pentru a-si realiza interesele cu manile victimei (angajand lichele si tradatori). Contrar celor scrise in scriptura:

Si nu ne duce pe noi in ispita, Ci ne izbaveste de cel viclean.”, moldo-ivanii avant la lettre inghesuie sa-si faca loc pe crestele puteri. Oricum, ustensila decisiva la masa bastarzilor, in orientarea “cea de toate zilele“, ramane stranutul suzeranului (autorul din umbra al  puzderiei  de respublicute).

In perioada de curtare rosie (a se citi: incalcare flagranta a dreptului constitutional moldovenesc), vesela “hora” a impertinentelor imixtiuni  o deschide Uniunea Sovietica. La timpul sau, subiectul in cauza etala gulagul cu cele mai clasice contraste intre declaratii si felul de a proceda, iar modul de absorbtie a nationalitatilor invadate il aseamana uluitor cu bibleica „mare prostituata” (Apocalipsa 17:1, 5).

Proclamand libertati majore persoanei si popoarelor, in fapt, Imperiul le sugruma, ceea ce-l transforma in „Babilonul cel mare, mama curvelor si spurcaciunilor pamantului”. Intr-o absoluta concordanta, orchestrarea de mai tarziu a atrocitatilor o preia succesorul sau direct, Federatia Rusa, care nu pregeta sa-si instrumenteze hegemonia in regiunea Europei de Sud-Est.

Romanii din SUA cer viitorului guvern al Romaniei unirea cu Rep. Moldova
Romanii din SUA cer viitorului guvern al Romaniei unirea cu Rep. Moldova

Romanilor nu le revine decat povara nemiloasei constatari: “Pentru a asigura dominatia in partea de sud a acestei zone, adica bazinul dunarean si Balcanii, rusii trebuie in mod necesar sa domine in Romania.” (citat dupa sursa: http://www.ziaristionline.ro/2014/04/12/profesorul-george-manu… – accesat la 12 aprilie 2014). Asemenea sabiei lui Damocles, incendiarul postulat atarna asupra prezentului natiunii, impunandu-si cel mai agresiv impact. In aceasta legatura, cautam raspuns la o intrebare: daca senzatia de slabiciune se numeste frica, cum se numeste deficitul de demnitate?

Asa ori altfel, discernamantul invitatiilor la targul fariseic al “statalitatii” pe plai mioritic include:

1. Republica Autonoma Sovietica Socialista Moldoveneasca (RASSM)-  12 octombrie 1924;

2. Republica Sovietica Socialista Moldoveneasca – 2 august 1940;

3. Republica Moldoveneasca Nistreana (pana la 25 august 1991, Republica Sovietica Socialista Moldoveneasca Transnistreana) – 2 septembrie 1990;

4. Avtonom Territorial Bölümlüü Gagauz Yeri (initial, Republica Gagauza) – luna decembrie, 1990.

5. Republica Moldova – 27 august 1991.

6. (…) Cine si cand, urmatorul? – La discretia “eliberatorului“.

Remarca. Si-au calcat pe inima autoritatile chisinauiene, acceptandu-l pe Marele Eminescu in lista poetilor “moldoveni“, dar uite ca El le-a profetit ipocrizia: “Vai de biet roman saracul! Indarat tot da ca racul…” 

Acum, stimate cititorule, rog un pic de atentie. Examinand sirul “cnezatelor moldave de sorginte revolutionara“, bate la ochi regretabila corigenta a “proletarilor” de pe Bic la capitol „statalitate”: in nici un caz nu reprezinta protozaurii „al doilea” stat romanesc.

Sub aspectul unei virtuale catalogari (iarta-ma, Doamne), s-ar cuveni sa recunoastem ca pe un „al doilea” scornitura kominternista din orasul Balta (RASSM). Dar si asa, adunate la un loc, strasnicele “autonomii” ar constitui cea mai sofisticata „federatiune” (nu fictiune!) pan-moldava.

Profitand de ocazie, insist categoric la includerea obligatorie in viitoarea “federatie” a tuturor “Moldovelor” risipite prin Cernauti, Herta, Hotin, Balta, Tiraspol, Cetatea Alba, Izmail, cea de pe Insula Serpilor…

Daca facem referinta, in speta, doar la fantasmagorica Republica Moldova, observam ca aberatia e promulgata cu atata sarg, incat cetateanul se obisnuieste cu imaginea unei “Maldove de buzunar“. Bizara aventura, necunoscuta categoric de legile cosmogoniei, e ridicata in protap de pretinsii „om-ologi” ai zilei (calif pe o ora).

Surse mass-media, enciclopedii, manuale, harti, oficialitati si organizatii non-guvernamentale insira nonsalant pe frontispiciu denumirea istorica a unei tari dezmembrate.

Chiar savantii de pe malul Bicului o fac pe-a neznaiului, intitulandu-si “solid” institutia „Academia de Stiinte a Moldovei” (http://www.asm.md/ – accesat la 31 martie 2014). Iar la o adica, pot sa apara si “argumentele” necesare; ce mai, te pui cu scoala comunista? Foarte antrenata, printre altele, in aplicarea minciunei si tehnicilor de deturnare a istoriei.

Un popas, cu o ghicitoare de milioane (furate): la distanta de 30 m. de sediul academicienilor, in ditamai “tentrul” urbei, se naruie deliberat Hotelul National. Cine ar opri “transparenta” privatizare?

Numeroasa lume, mai ales, bagatorii de seama a pseudo-statalitatii importate, isi articuleaza public netarmuita “dragoste” fata de moldoveni / Moldova. Tovarasi, care-i problema? Constituie o realitate de netagaduit faptul ca neamul si teritoriul moldovenesc sunt sechestrate violent timp de aproape 200 de ani.

Logica rationamentului ne spune ca ele trebuie integrate! Si aici, de departe nu atentam la geopolitica instalata, ci pur si simplu se inlatura injustitia (crima!) la care-am fost supusi. Cunoasterea si intelegerea dramei a.1812 (repetate in a.a.1940, 1944) de catre partizanii „statalitatii” comunei Bacioi e benefica la maximum si ar fi de mare folos autohtonilor.

In virtutea principiului “Dreptatea anihileaza forta“, se dezarmeaza incarcatura goala a sumedenii de speech-uri / conferinte / dispute / mese rotunde / foruri etc, pentru ca atunci moldovenii si glia vor fi uniti. Mai tinand cont de fundamentalismul exactitatii stiintifice, care niciodata nu va admite variatii artificiale, directionate la dezbinarea etniei.

Potrivit legendei, filosoful grec Diogene din Sinop (c.412 i.Hr. – 322 i.Hr.) umbla in plina zi pe strazile Atenei, cu lampa in mana, “in cautarea unui om cinstit“. Sunt sigur ca furtuna din paharul cu apa al “statalistilor” / “patriotilor / “moldovenistilor” si altor afronturi similare i-ar stange filosofului lumina. Si atunci, speranta se indreapta spre Soare, care unul straluceste pe cer si nu mai multi. 

Crunta placere a cotropitorului de a destrama teritoriul si poporul moldovenesc la infinit e dovada cea mai peremptorie ca una pe Planeta este Moldova si nu mai multe. Gandul se indreapta inspre candela (Omul cinstit?) care sa scoata Moldo-Vlahia din batjocura intunericului si sa-i reinvie slava.

Zice o vorba inteleapta ca „Pana la Dumnezeu te mananca sfintii”. Nu-i adevarat, se inselau batranii. Mentionam cu tristete ca, de la a.1812 incoace, in arealul romanesc „Pana la Dumnezeu te mananca rusii”.

(…)

Mihai Dascălu / 31 martie 2014

[1] eternamoldova.wordpress.com/2014/03/31/pana-la-dumnezeu-te-mananca-rusii/

Donează pentru Glasul.info!

În conturile de la Banca Transilvania:
RO14BTRLRONCRT0356966001 (lei)    |    RO61BTRLEURCRT0356966001 (euro)

Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApppentru a primi postările noastre și acolo.


Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram Glasul.info, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri

Showing 1-8 of 13 Books

Istoria ilustrata a Transilvaniei

By: Ioan Bolovan, Ioan-Aurel Pop

O istorie generală a unei țări, a unei provincii sau a unei regiuni are obligația să recompună prezentul oamenilor care au trăit în trecut în funcție de rolul jucat de fiecare entitate, grupare, etnie, confesiune componentă. Dar, ca toate celelalte istorii, nici aceasta nu poate răspunde tuturor problemelor spinoase ale trecutului și prezentului Transilvaniei. Totuși, încearcă să explice, din perspectiva întregii

Ardealul. Tinuturile de pe Olt. Tinuturile de pe Mures

By: Silvestru Moldovan

Silvestru Moldovan face parte din acele generatii de romani ardeleni care stiau totul: vorbeau, citeau si scriau in romana, maghiara si germana, ceea ce le-a creat libertatea de a se misca in orice regiune a Principatului, de a sta de vorba cu oricine in limba aceluia si de a cunoaste cel putin trei culturi. Asemenea intelectuali au rasarit din pamantul

Dictionarul numirilor de localitati cu poporatiune romana din Ungaria

By: Silvestru Moldovan

Aceasta carte face parte din colectia Infoteca a editurii Scripta si reprezinta o reeditare dupa un secol a unui instrument lexicografic de baza pentru cultura romaneasca. Practic, este o imensa arhiva ordonata, care ofera informatie de prim interes in compartimente definitorii ale Transilvaniei istorice: populatie, asezaminte de cult, denumirea localitatilor in expresie romaneasca, maghiara si germana.

Romania 1989 - de la revolta populara la lovitura de Stat

By: Corvin Lupu

Romania 1989 - de la revolta populara la lovitura de Stat - Corvin Lupu

Oranki amintiri din captivitate

By: Dimitrie Bejan

Oranki amintiri din captivitate, ParinteleDimitrie Bejan

Tratatul cu Ucraina. Istoria unei trădări naționale

By: Tiberiu Tudor

Tratatul cu Ucraina. Istoria unei tradari nationale - Tiberiu Tudor

Mihai Eminescu despre Unitatea Românilor

By: Gică Manole

Mihai Eminescu despre Unitatea Romanilor - Gica Manole

Scantei de peste veacuri

By: Dumitru Almas

Scantei de peste veacuri - Dumitru Almas
1 2


Drepturi de autor! Informaţiile publicate de glasul.info pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Site-ul Glasul.info nu răspunde pentru opiniile comentatorilor, responsabilitatea formulării din comentarii revine integral autorului comentariului. Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile cu tentă rasistă, xenofobă,care incită la ură, sau la violență.


Glasul.info

Portalul Românilor de Pretutindeni - pledoarie pentru panromânism Contact: redactie@glasul.info

Lasă un răspuns

Next Post

Sapte deosebiri dintre slavitul oras Chisinau si Targul Iesilor

mie ian. 28 , 2015
I. La 27 august 1991 Chisinaul se dezice de Origini a) Chisinau. Dupa aproape 200 de ani de aflare in sclavia slavilor, pasalacul Chisinaului trufas isi schimba frontispiciul (23 mai 1991), dar nu si naravul. Lipsit de scrupule, incalca legea umanitatii privind unitatea natiunii si se autoproclama „Statul Republica Moldova”. Nu se intoarce acasa, de unde […]
Sapte deosebiri dintre slavitul oras Chisinau si Targul Iesilor

Poate vă place și:

Donează pentru Glasul.info!

În conturile de la Banca Transilvania:
RO14BTRLRONCRT0356966001 (lei)    |    RO61BTRLEURCRT0356966001 (euro)
libris.ro