Istoria interzisa : primul proprietar de sclavi din America a fost negru

Istoria lumii a fost manipulata si ascunsa in asa fel incat ea sa corespunda cerintelor “political corectness-ului” lumii moderne. Daca vrei sa incrimnezi pana si a zecea spita din neamul unui alb de rasism si sclavagism sau de alte abuzuri si crime istorice atunci asta se numeste in limbajul ipocrit al lumii moderne: “political corectnes”.

In schimb este tabu pentru un alb sa spuna ceva care contravine “political corectness-ului”, chiar si daca ceea ce spune este un adevar, uneori chiar si consemnat in istorie. Dar cat din istoria pe care o cunoastem noi astazi mai este cea adevarata? Istoria a fost manipulata, modelata, trunchiata sau chiar falsificata, in asa fel incat sa serveasca anumitor scopuri politice, economice, militare, etc

Istoria interzisa : primul proprietar de sclavi din America a fost negru

[tp_product id=”194117511″ feed=”396″]

“Înainte de anul 1655 nu a existat sclavie legala in coloniile britanice/americane, care au devenit mai apoi Statele Unite, ci doar un contract bilateral numit “ucenicie” pentru funcționarii care si-au oferit serviciile lor în schimbul asistenței materiale.

Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApp pentru a primi postările noastre și acolo.


librarie.net

Concret, negrii au fost de acord să plece  de buna voie în coloniile britanice și sa lucreze pentru un număr de ani pentru a-si achita călătoria și întreținerea lor. Dupa ce acesti “ucenici” isi indeplineau angajamentele luate si isi intorceau astfel datoria catre cei care i-au adus in colonii, toti stapanii erau obligati să-i elibereze pe sclavii lor după un anumit timp.

Durata acestor contracte a fost limitată la șapte ani. La plecare li se promiteau 50 de acri de teren (aproximativ 20 hectare). Acest lucru a fost valabil pentru orice african achiziționat de la comercianții de sclavi. Ei aveau dreptul de asemenea să își ia 50 de acri, la expirarea contractului lor.

Conform înregistrărilor coloniale, primul proprietar de sclavi negri în Statele Unite a fost un negru.

Anthony Johnson a fost un african care a venit din Angola de astazi in coloniile britanice/americane în 1619 pentru a lucra la o fermă de tutun. El s-a căsătorit mai apoi cu o servitoare de culoare, iar în anul 1622 era cat pe ce să fie aproape ucis când indienii Powhatan au atacat ferma. 52 din 57 de persoane de la fermă au pierit în acest atac.

Când Anthony Johnson a fost eliberat, acesta a fost recunoscut legal ca fiind un “negru liber” și a administrat o fermă prosperă. În 1651 el deținea 250 de hectare de pământ  și 5 servitori negri. În 1654, când a venit momentul să-l elibereze pe Anthony John Casor, un servitor de culoare, Johnson l-a informat pe Casor că îi prelungește contractul. Casor n-a fost de acord și a plecat, fiind angajat ulterior de către albul Robert Parker.

Drept urmare, Anthony Johnson l-a dat în judecata Robert Parker în 1654. În 1655, instanța din Northampton Court a decis ca Anthony Johnson îl poate păstra pe John Casor pe termen nelimitat. De asemenea, instanța a dat o lege prin care negrii puteau deține sclavi din propria lor rasă. Astfel, Casor a devenit primul sclav permanent și Johnson a devenit primul proprietar de sclavi.

Albii încă nu puteau deține în mod legal un servitor negru drept sclav pe termen nelimitat până în  1670, când consiliul colonial a adoptat o lege care oferea albilor liberi, negrilor, precum și și indienilor dreptul de a deține negrii ca sclavi.

Prin 1699, numărul de negri liberi a determinat apariția temerilor legate de o “insurecție neagră” și ca urmare a acestui fapt, Colonia Virginia a ordonat repatrierea în Africa a negrilor eliberați. Numeroși negri s-au vândut stăpânilor albi astfel încât să nu fie obligați să se întoarcă în Africa. Acesta a fost primul efort de a repatria ușor negrii liberi înapoi în Africa. Statele din ziua de astăzi Sierra Leone și Liberia își au originea în coloniile foștilor sclavi negri repatriați.

Cu toate acestea, proprietarii de sclavi au continuat să prospere în Statele Unite ale Americii.

În coloniile americane primii sclavi au fost albi și nicidecum negri, și au fost tratați cu infinit mai multă cruzime decât au fost tratați negrii. Încă din secolul al XV-lea sclavi albi erau importați din Italia, Spania, Egipt și de pe țărmurile Mării Negre.

Monrovia, capitala Liberiei a fost numita asa în onoarea președintelui SUA, James Monroe și Freetown, capitala Sierra Leone, în cinstea libertății data de America.

Toata aceasta manipulare, falsificare si ascundere a istoriei te fac sa-ti aduci aminte de viziunea lui Orwell:

“Cine controlează trecutul controlează si prezentul. Cine controlează prezentul controlează trecutul.”

Istoric interzisa : primul proprietar de sclavi din America a fost negru
Istoria interzisa : primul proprietar de sclavi din America a fost negru

Surse:

[1] www.contre-info.com

[2] www.redescoperaistoria.ro

Donează pentru Glasul.info!

În conturile de la Banca Transilvania:
RO14BTRLRONCRT0356966001 (lei)    |    RO61BTRLEURCRT0356966001 (euro)

Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApppentru a primi postările noastre și acolo.


Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram Glasul.info, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri

Showing 1-8 of 13 Books

Istoria ilustrata a Transilvaniei

By: Ioan Bolovan, Ioan-Aurel Pop

O istorie generală a unei țări, a unei provincii sau a unei regiuni are obligația să recompună prezentul oamenilor care au trăit în trecut în funcție de rolul jucat de fiecare entitate, grupare, etnie, confesiune componentă.Dar, ca toate celelalte istorii, nici aceasta nu poate răspunde tuturor problemelor spinoase ale trecutului și prezentului Transilvaniei. Totuși, încearcă să explice, din perspectiva întregii

Ardealul. Tinuturile de pe Olt. Tinuturile de pe Mures

By: Silvestru Moldovan

Silvestru Moldovan face parte din acele generatii de romani ardeleni care stiau totul: vorbeau, citeau si scriau in romana, maghiara si germana, ceea ce le-a creat libertatea de a se misca in orice regiune a Principatului, de a sta de vorba cu oricine in limba aceluia si de a cunoaste cel putin trei culturi. Asemenea intelectuali au rasarit din pamantul

Dictionarul numirilor de localitati cu poporatiune romana din Ungaria

By: Silvestru Moldovan

Aceasta carte face parte din colectia Infoteca a editurii Scripta si reprezinta o reeditare dupa un secol a unui instrument lexicografic de baza pentru cultura romaneasca. Practic, este o imensa arhiva ordonata, care ofera informatie de prim interes in compartimente definitorii ale Transilvaniei istorice: populatie, asezaminte de cult, denumirea localitatilor in expresie romaneasca, maghiara si germana.

Romania 1989 - de la revolta populara la lovitura de Stat

By: Corvin Lupu

Romania 1989 - de la revolta populara la lovitura de Stat - Corvin Lupu

Oranki amintiri din captivitate

By: Dimitrie Bejan

Oranki amintiri din captivitate, ParinteleDimitrie Bejan

Tratatul cu Ucraina. Istoria unei trădări naționale

By: Tiberiu Tudor

Tratatul cu Ucraina. Istoria unei tradari nationale - Tiberiu Tudor

Mihai Eminescu despre Unitatea Românilor

By: Gică Manole

Mihai Eminescu despre Unitatea Romanilor - Gica Manole

Scantei de peste veacuri

By: Dumitru Almas

Scantei de peste veacuri - Dumitru Almas
12


Drepturi de autor! Informaţiile publicate de glasul.info pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Site-ul Glasul.info nu răspunde pentru opiniile comentatorilor, responsabilitatea formulării din comentarii revine integral autorului comentariului. Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile cu tentă rasistă, xenofobă,care incită la ură, sau la violență.


Glasul.info

Portalul Românilor de Pretutindeni - pledoarie pentru panromânismContact: redactie@glasul.info

Lasă un răspuns

Next Post

URIAȘA MINCIUNĂ DIN DEX: Toate piesele componente ale costumului național românesc au nume… luate de la străini! Nimic de la geto-daci!!!!!!

Dum mart. 8 , 2015
Un articol de Iulia Brânză Mihăileanu V-ați întrebat vreodată ce fel de etimologii or fi având, conform DEX-ului, piesele componente ale costumului nostru național? M-am gândit să desenez o pereche de români îmbrăcați în straie tradiționale, pe care să atârn, ca pe un pom de Crăciun, etimologiile instrumentului nostru ,,științific”. […]
URIAȘA MINCIUNĂ DIN DEX: Toate piesele componente ale costumului național românesc au nume… luate de la străini! Nimic de la geto-daci!!!!!!, sursa imagine; adevaruldespredaci.ro

Poate vă place și:

Donează pentru Glasul.info!

În conturile de la Banca Transilvania:
RO14BTRLRONCRT0356966001 (lei)    |    RO61BTRLEURCRT0356966001 (euro)

Breaking News