Un participant la evenimentele din ’89: “D-aia zic, nu-ți mai pune #rezist pe poză și, în nici un caz în piept, că nu spune despre tine decât că ești un molâu ușor de prostit”. Unul dintre participantii la evenimentele din decembrie 1989 din Romania are un mesaj inedit catre tinerii care in ultimul timp utilizeaza un simbol atat de raspandit in ultimul timp in mediul virtual si nu numai din Romania, incat ajuns sa fie considerat deja “atât de kitschos”.
Călin Georgescu este unul dintre cei care au avut curajul de a iesi in strada atat in decembrie 1989, cat si in timpul mineriadei din 1990. Obisnuit cu manifestarile civice “neautorizate”, tanarul care din 1989 si pana acum s-a transformat intr-un om de afaceri în publishing, mass-media, marketing şi advertising, are ceva de transmis catre noua generatie.
Nu este totusi cam ironic ca avangarda celor care #rezista sa fie condusa de catre niste “monstri sacri” precum Horia Roman Patapievici, Vladimir Tismaneanau si alte vlastare ale internationalismului… indiferent de ce forma ar mai imbraca el: socialist, progresist, XXX-ist, etc
Un participant la evenimentele din ’89 : “D-aia zic, nu-ți mai pune #rezist pe poză și, în nici un caz în piept, că nu spune despre tine decât că ești un molâu ușor de prostit”
Iata ce mesaj are Călin Georgescu pentru tineri:
“Dacă-nghiți texte pe nemestecate, mâine găsești idei în caca, plus că-ți pocnește tensiunea civică în tâmple și-ți afectează circulația la biluțe, de ți se usucă stima de sine-n pantaloni și nu mai știi dacă ești băiat sau fată, ca atunci când îți faci cont pe Google și bifezi la gen ”altul”, nu fiindcă chiar ai fi altul, ci fiindcă a venit cu totul altul și ți-a spus cine să fii, când să te deștepți române, cum s-o ții pe-a lui și ce să faci cu ea exact. Așa și cu acest căcăcios # rezist, care a ajuns atât de kitschos că se vinde ca mărțișoare la Universitate. Place la unii, nu zic. Dar la mine, simpla imagine a unei studente mioape, cocoșate pe gherghef, care împunge de zor cu acul bont firicele de ață roșie ca să migălească # rezist-ul ăla, mă disjunge de orice chef de civism brodat sau oricum. Dac-aș fi în locul tău și aș arde inclusiv cu flacăra violetă de pofta de a-mi înfige un mărțișor d-ăla în bluză, aș rezista la # rezist, și aș mai aștepta până apar alea logice, care nu mă cheamă să acționez prin inacțiune, deoarece aia-i dudă, plus că nu e doar aberant, ci și direct o înjurătură de mama revoluției, revoluția aia adevărată, așa cum o știu eu și cum scrie la carte, cu gaze, scutieri, bulane, tunuri de apă și baricade din autobuze-n flăcări de partea astălaltă. Ai să zici, bine, bine, dar Ion Gavrilă Ogoranu, n-a rezistat și el un două decenii într-un beci? OK, da, dar mai înainte Ogoranu a popit X activiști prin munți, și i-a caterisit cu plumb, nu cu slogane, și nici n-a stat în geacă O’Neil cu ăla mic de mână (nici n-avea, săracu, că când să facă?) în fața NKVD-iștilor Nicolschi, Pintilie și Mazuru. D-aia zic, nu-ți mai pune # rezist pe poză și, în nici un caz în piept, că nu spune despre tine decât că ești un molâu ușor de prostit, fiindcă șmecheria în viață, amice, nu e să-nduri ca bolovanu’, ci să te-ncordezi ca praștia. Vrei mărțișor cu # rezist? Mai rezistă până apar alea cu #morcueidegâtfutuiîngurădesecuriști. Și când apar alea, atunci da, ia-ți unul și poartă-l până mori.“, scrie Călin Georgescu intr-o postare pe Facebook
Donează pentru Glasul.info!
În conturile de la Banca Transilvania:
RO14BTRLRONCRT0356966001 (lei) | RO61BTRLEURCRT0356966001 (euro) Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApppentru a primi postările noastre și acolo.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram
Glasul.info, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri
O istorie generală a unei țări, a unei provincii sau a unei regiuni are obligația să recompună prezentul oamenilor care au trăit în trecut în funcție de rolul jucat de fiecare entitate, grupare, etnie, confesiune componentă.Dar, ca toate celelalte istorii, nici aceasta nu poate răspunde tuturor problemelor spinoase ale trecutului și prezentului Transilvaniei. Totuși, încearcă să explice, din perspectiva întregii
Silvestru Moldovan face parte din acele generatii de romani ardeleni care stiau totul: vorbeau, citeau si scriau in romana, maghiara si germana, ceea ce le-a creat libertatea de a se misca in orice regiune a Principatului, de a sta de vorba cu oricine in limba aceluia si de a cunoaste cel putin trei culturi. Asemenea intelectuali au rasarit din pamantul
Aceasta carte face parte din colectia Infoteca a editurii Scripta si reprezinta o reeditare dupa un secol a unui instrument lexicografic de baza pentru cultura romaneasca. Practic, este o imensa arhiva ordonata, care ofera informatie de prim interes in compartimente definitorii ale Transilvaniei istorice: populatie, asezaminte de cult, denumirea localitatilor in expresie romaneasca, maghiara si germana.
Romania 1989 - de la revolta populara la lovitura de Stat - Corvin Lupu
Oranki amintiri din captivitate, ParinteleDimitrie Bejan
Tratatul cu Ucraina. Istoria unei tradari nationale - Tiberiu Tudor
Mihai Eminescu despre Unitatea Romanilor - Gica Manole
Scantei de peste veacuri - Dumitru Almas
Drepturi de autor! Informaţiile publicate de glasul.info pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Site-ul Glasul.info nu răspunde pentru opiniile comentatorilor, responsabilitatea formulării din comentarii revine integral autorului comentariului. Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile cu tentă rasistă, xenofobă,care incită la ură, sau la violență.