Chris Terhes, preot catolic, despre Liiceanu: “Liiceanu si altii ca el, sunt mari promotori ai instaurarii domniei legii prin incalcarea legii, ai instaurarii adevarului prin minciuna”

Chris Terhes, preot catolic, despre Liiceanu: “Liiceanu si altii ca el, sunt mari promotori ai instaurarii domniei legii prin incalcarea legii, ai instaurarii adevarului prin minciuna”. Chris Terhes, preot in cadrul Bisericii Catolice din Statele Unitereactioneaza dur la adresa “discursului” lui Gabriel Liiceanu pe care acesta l-a avut in prezenta comisiei LIBE a Parlamentului European.

“De cateva mii de ani, lumea civilizata pedepsește furtul și minciuna.” Cu asta si-a incheiat filozoful Liiceanu prelegerea din Comisia LIBE. Problema este ca el insusi a mintit in aceasta comisie, citand o “declaratie exacta” care de fapt nici nu a existat. Si ce face acest mare lup moralist? In loc sa admita ca a gresit, vine cu o noua prelegere in care ne explica ca, de fapt, desi ceea ce a spus nu e adevarat ad literam, in esenta e adevarat pentru ca asa zice/crede el, ca atare si noi trebuie sa-l credem asisderea.”, scrie pe facebook Chris Terhes

“Cum e cu putință ca o propoziție – profund adevărată în conținutul ei, chiar dacă inexactă în forma citată – să facă, o seară întreagă, obiectul acuzei de minciună”, se intreba acesta pe Contributors.

Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApp pentru a primi postările noastre și acolo.


libris.ro

“Afirmatia lui Liiceanu nu a fost “inexacta” ci total neadevarata pentru ca nu era deloc conforma cu realitatea.”

Chris Terhes, preot catolic, despre Liiceanu: “Liiceanu si altii ca el, sunt mari promotori ai instaurarii domniei legii prin incalcarea legii, ai instaurarii adevarului prin minciuna”

“Daca Liiceanu ar fi un simplu cetatean, fara studii inalte si carti scrise, ai fi indulgent cu un astfel de rationament distorsionat al unuia care considera ca o afirmatie de-a sa este adevarata doar pentru ca el a emis-o, desi afirmatia este o minciuna vadita.

Venind insa de la Liiceanu, care e profesor de filozofie, deci cunoaste modul de argumentare si critica, afirmatia este surprinzatoare si arata un mod de a gandi care e specific stangii marxiste si se fundamenteaza pe relativizarea notiunii de adevar.

Din perspectiva filozofica relativismul este acea atitudine intelectiva care porneste de la premiza ca nu exista adevar absolut ci unul relativ, schimbator adica, influentat de individ, context istoric, mediu, cultura, societate, grup etc.

Gasiti aceasta conceptie a relativizarii adevarului peste tot in societatea actuala, de la corectitudinea politica la “egalitatea de gen”. Conform acesteia din urma, de exemplu, nu mai esti barbat ori femeie in termeni absoluti in functie de cum te-ai nascut, ci de cum te simti ori consideri azi: poate femeie, poate barbat, poate neutru.

Aproximarea si relativizarea adevarului au fost insa impinse la extrem de comunism.

De exemplu, comunismul promova – aparent – drepturile omului: egalitatea, libertatea, siguranta sociala, insa acestea erau destinate numai oamenilor muncii (tarani si muncitori). Burghezia, chiaburii, intelectualii, erau dusmanii poporului si le erau prohibite orice drepturi, expres si neechivoc. Cei care spuneau ceva contra regimului nu mai erau considerati oameni ci “elemente dusmanoase”.

Cum au fost asigurate libertatile cetateneti pentru cei “favorizati” de sistemul comunist, pentru muncitori si tarani, stim acum si avem dovezi nesfarsite despre teroarea instaurata nu doar impotriva dusmanilor de clasa, ci si impotriva celor in numele carora comunismul s-a legitimat.

Comunismul a fost o imensa minciuna. Aceasta minciuna insa s-a compus din suma minciunilor mici, din abdicari ale intelectualilor, ale elitelor, din acceptarea, complicitatea acestora la minciuna oficiala.

Cum si-au justificat elitele asumarea minciunii oficiale comuniste si complicitatea cu sistemul monstrous?

Exact cum o face Liiceanu acum: minciuna altora este rea si trebuie sanctionata drastic pentru ca altfel nu suntem civilizati, dar minciuna noastra nu este de fapt minciuna pentru ca in spate e un scop nobil.

In timp ce noua trebuie sa ni se scuze orice, inclusiv abdicari de la lege, adevar, principii, pentru ca suntem de partea cea buna a cauzei, celorlalti nu trebuie sa li se ofere nici o clementa, pentru ca se opun cauzei nobile identificate cu noi insine si prin noi insine.

In perioada comunista scopul era instaurarea societatii socialiste multilateral dezvoltate si impunerea de catre stat a egalitatii depline intre oameni. Rezultatul a fost insa ca, in implementarea acestui scop utopic, au fost distruse in comunism destinele si vietile a milioane de oameni. Idealul, insa, era maret, destui crezand si azi in el.

Astazi vedem ca in numele luptei impotriva coruptiei se incalca legi, drepturi, libertati, se minte, se omoara oameni la propriu, se fura, se inseala, se abuzeaza, ba inca se comite coruptie, dar toate acestea trebuie acceptate pentru ca idealul e maret, asa cum era in comunism.

O astfel de justificare a abuzurilor si nenorocirii oamenilor in numele maretului ideal al luptei impotriva coruptiei a oferit si Plesu intr-un articol mai recent.

Cand cineva relativizeaza totul, de la lege si adevar pana la viata, drepturile si libertatile oamenilor, va gasi si cum sa justifice ca o afirmatie falsa este adevarata.

La fel cum va gasi justificari ca celor pe care-i considera dusmani sa li se aplice legea nemilos si selectiv, adica numai acele prevederi din lege care ii acuza nu si care ii apara. Celor care lupta impotriva dusmanilor de clasa, insa, legea trebuie sa li se aplice cu aproximatie, pot fi exonerati de orice raspunderi, de fapt pot sa fie chiar mai presus de lege.

Ororile comuniste au avut la baza exact acest tip de gandire care, relativizand adevarul, a legitimat si justificat raul facut pentru implementarea unei pretinse cauze bune.

Acelasi tip de gandire il gasiti si la Liiceanu. Minciunile altora sunt reprobabile, ale lui insa trebuie sa fie acceptabile pentru ca au un scop nobil, deoarece el lupta cu coruptia, este un patriot, un aparator al democratiei.

El (n.r. Liiceanu), si altii ca el, sunt mari promotori ai instaurarii domniei legii prin incalcarea legii, ai instaurarii adevarului prin minciuna.

Cum ar putea avea Romania o dreapta autentica cand intelectualii pretinsi de dreapta, gen Liiceanu, sunt de fapt promotori ai marxismului si relativismului?”

, mai adauga Chris Terhes in postarea sa de pe facebook

Abonează-te și la canalul nostru de WhatsApppentru a primi postările noastre și acolo.


Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram Glasul.info, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri

Showing 1-8 of 13 Books

Istoria ilustrata a Transilvaniei

By: Ioan Bolovan, Ioan-Aurel Pop

O istorie generală a unei țări, a unei provincii sau a unei regiuni are obligația să recompună prezentul oamenilor care au trăit în trecut în funcție de rolul jucat de fiecare entitate, grupare, etnie, confesiune componentă. Dar, ca toate celelalte istorii, nici aceasta nu poate răspunde tuturor problemelor spinoase ale trecutului și prezentului Transilvaniei. Totuși, încearcă să explice, din perspectiva întregii

Ardealul. Tinuturile de pe Olt. Tinuturile de pe Mures

By: Silvestru Moldovan

Silvestru Moldovan face parte din acele generatii de romani ardeleni care stiau totul: vorbeau, citeau si scriau in romana, maghiara si germana, ceea ce le-a creat libertatea de a se misca in orice regiune a Principatului, de a sta de vorba cu oricine in limba aceluia si de a cunoaste cel putin trei culturi. Asemenea intelectuali au rasarit din pamantul

Dictionarul numirilor de localitati cu poporatiune romana din Ungaria

By: Silvestru Moldovan

Aceasta carte face parte din colectia Infoteca a editurii Scripta si reprezinta o reeditare dupa un secol a unui instrument lexicografic de baza pentru cultura romaneasca. Practic, este o imensa arhiva ordonata, care ofera informatie de prim interes in compartimente definitorii ale Transilvaniei istorice: populatie, asezaminte de cult, denumirea localitatilor in expresie romaneasca, maghiara si germana.

Romania 1989 - de la revolta populara la lovitura de Stat

By: Corvin Lupu

Romania 1989 - de la revolta populara la lovitura de Stat - Corvin Lupu

Oranki amintiri din captivitate

By: Dimitrie Bejan

Oranki amintiri din captivitate, ParinteleDimitrie Bejan

Tratatul cu Ucraina. Istoria unei trădări naționale

By: Tiberiu Tudor

Tratatul cu Ucraina. Istoria unei tradari nationale - Tiberiu Tudor

Mihai Eminescu despre Unitatea Românilor

By: Gică Manole

Mihai Eminescu despre Unitatea Romanilor - Gica Manole

Scantei de peste veacuri

By: Dumitru Almas

Scantei de peste veacuri - Dumitru Almas
1 2


Drepturi de autor! Informaţiile publicate de glasul.info pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Site-ul Glasul.info nu răspunde pentru opiniile comentatorilor, responsabilitatea formulării din comentarii revine integral autorului comentariului. Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile cu tentă rasistă, xenofobă,care incită la ură, sau la violență.


Glasul.info

Portalul Românilor de Pretutindeni - pledoarie pentru panromânism Contact: redactie@glasul.info

Lasă un răspuns

Next Post

Ion Coja: "Cei care nu sunt capabili sa manifeste acest sentiment patriotic, nationalist, sunt niste oameni handicapati"

Dum mart. 26 , 2017
Ion Coja: “Cei care nu sunt capabili sa manifeste acest sentiment patriotic, nationalist, sunt niste oameni handicapati”. Invitat in emisiunea “Cronica Spiritului” de la postul de televiziune 6TV, o emisiune in care prezentatorul Dragos Dumitriu a ales in ajunul aniversarii a 99 de ani de la Unirea Basarabiei cu Romania […]
Ion Coja: "Cei care nu sunt capabili sa manifeste acest sentiment patriotic, nationalist, sunt niste oameni handicapati", Foto: captura 6TV.ro

Poate vă place și:

libris.ro