Deși erau buni comercianți, buni navigatori, și la nevoie constituiau o forță militară de temut în lumea antică, fenicienii aveau un obicei sinistru în vremuri de restriște: preoții și preotesele lor sacrificau copii zeilor în preajma războaielor, a foametei, a unor calamităţi naturale, sau în vremuri de instabilitate și tulburare socială.
Copii de vârste foarte fragede erau sacrificați de vii prin foc de către fenicienii canaaniți, pentru că aceștia credeau că prin aceste macabre sacrificii vor câștiga bunăvoința zeului Moloh, care le-ar fi adus izbânda în războaie, sau în alte cauze.
Moloh apare în cartea Deuteronom precum și în Levitic, ca o formă de idolatrie interzisă (Leviticul 18:21: Să nu dai pe nici unul dintre fiii tăi să fie jertfiți lui Moleh, profanând astfel Numele Dumnezeului tău. Eu sunt Domnul.)
Ilustrațiile realizate pe baza relatărilor antice despre aceste sacrificii ale fenicienilor, provin marea lor majoritate din epoca modernă, secolele XVIII-XIX, și prezintă un ritual macabru, cu copii aruncați în foc în niște statui ale unui zeu cu cap de taur, în al cărui trup erau prevăzute orificii sau firide în care erau aprinse focurile de sacrificiu.
Fix așa cum fenicienii antici își sacrificau în foc copiii, rugându-se pentru bunăvoința zeului Moloh ( Baal) care să-i ajute să câștige războaie, tot așa oare fac și românii cu copiii lor, îi lasă să ardă pentru a câștiga bunăvoința stăpânilor scutului de la Deveselu?
Acum, odată cu izbucnirea în presa din România a scandalului legat de crimele de la Caracal, întâmplări petrecute la mică distanță de scutul de la Deveselu, aflăm cum copiii români ajung să ardă prin curți mizerabile, pentru a fi șterse urmele unei rețele de trafic de persoane care livra minore pentru plăcerile sexuale ale militarilor americani.
Am revenit oare la barbaria civilizațiilor antice, dispuse să-și sacrifice proprii copii în foc pentru a câștiga favorurile zeilor? Ce naiba mai poți spune că încerci să protejezi, să aperi, dacă îți arunci proprii copii în foc?
Galerie Foto:
[envira-gallery id=”102143″]
Donează pentru Glasul.info!
În conturile de la Banca Transilvania: RO14BTRLRONCRT0356966001 (lei) | RO61BTRLEURCRT0356966001 (euro)
,,Ca raspuns la sistemul creat cu dinadinsul stramb, in care starea omului nu inseamna complexitate, ci complicatie, in care bunastarea materiala este scop in sine, noi raspundem cu sistemul bazat pe simplitate [...] El, cetateanul, trebuie sa fie propriul lui stapan, sa fie proprietar si producator si sa lucreze impreuna cu ceilalti intr-o retea indestructibila in care sa primeze cinstea,
O istorie generală a unei țări, a unei provincii sau a unei regiuni are obligația să recompună prezentul oamenilor care au trăit în trecut în funcție de rolul jucat de fiecare entitate, grupare, etnie, confesiune componentă.Dar, ca toate celelalte istorii, nici aceasta nu poate răspunde tuturor problemelor spinoase ale trecutului și prezentului Transilvaniei. Totuși, încearcă să explice, din perspectiva întregii
Silvestru Moldovan face parte din acele generatii de romani ardeleni care stiau totul: vorbeau, citeau si scriau in romana, maghiara si germana, ceea ce le-a creat libertatea de a se misca in orice regiune a Principatului, de a sta de vorba cu oricine in limba aceluia si de a cunoaste cel putin trei culturi. Asemenea intelectuali au rasarit din pamantul
Aceasta carte face parte din colectia Infoteca a editurii Scripta si reprezinta o reeditare dupa un secol a unui instrument lexicografic de baza pentru cultura romaneasca. Practic, este o imensa arhiva ordonata, care ofera informatie de prim interes in compartimente definitorii ale Transilvaniei istorice: populatie, asezaminte de cult, denumirea localitatilor in expresie romaneasca, maghiara si germana.
Drepturi de autor! Informaţiile publicate de glasul.info pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Site-ul Glasul.info nu răspunde pentru opiniile comentatorilor, responsabilitatea formulării din comentarii revine integral autorului comentariului. Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile cu tentă rasistă, xenofobă,care incită la ură, sau la violență.
Profesorul Ion Coja, fost senator în legislatura 1992-1996 pe listele partidului PDAR în județul Constanța și membru marcant al Uniunii Vatra Românească, candidatul PDAR din anul 1996 la președinția României, consideră că un al doilea mandat prezidențial al președintelui Klaus Iohannis ar fi o ” “tragedie națională“! “Prioritară mi se pare condiția ca Johannis să nu […]